Viewpoints Related to the Images of a Biology Textbook
Main Article Content
Abstract
This paper presents a set of indicators to describe the images of a Brazilian secondary education Biology textbook. The analysis starts with the concepts of language and representation in the cultural studies perspective; so, they are meaning producers. It faces the question that reality, including the one represented by biological sciences, is a game of forces. The analysis focuses on language gaps and the relationships between difference and power, enquiring how the identities of students-readers of images should move and create temporary fixity. The game of forces of signification is thought by difference, the analytics of which always expresses something multiple. In this context, it highlights the necessary deconstruction of premise of truth represented by scientific knowledge and the
images that represent it.
images that represent it.
Article Details
How to Cite
Viewpoints Related to the Images of a Biology Textbook. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 83-99). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22532
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Viewpoints Related to the Images of a Biology Textbook. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 83-99). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22532