Importance of the teaching of organic chemistry in the Teaching Profession and Licenciate in Biology
Main Article Content
Abstract
The teaching of organic chemistry has awoken different opinions in relation to the contents and teaching strategies used by the professor in order to favor the construction of said contents. Theoretical classes, problem solving classes, compulsory laboratory work and a final practical task about a topic related to the students´ interest were implemented in order to relate the knowledge of Organic Chemistry with the knowledge of Biology. This class modality favored the students´ academic performance, which in show in increase of retention. Seven teaching hours a week every four month is suggested for the development of classes.
Article Details
How to Cite
Importance of the teaching of organic chemistry in the Teaching Profession and Licenciate in Biology. (2008). Journal of Biology Education, 11(1), 31-36. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n1.23103
Section
Fundamentos, Investigaciones y Desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Importance of the teaching of organic chemistry in the Teaching Profession and Licenciate in Biology. (2008). Journal of Biology Education, 11(1), 31-36. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v11.n1.23103