A Coffee, The Pretext to Talk about Science
Main Article Content
Abstract
The extension and development Project from Universidad Nacional de Río Cuarto called Scientific Coffee Cycle (SCC) is presented. The objective of the project is to generate a meeting space around the Public Communication of Science and it is based on three ideas: the right to education; the Public Communication of Science and to make visible the work of scientists. The dynamics of the Cycle consists of inviting researchers, teachers, students and scholars from the University and other institutions to present SCC activities. Over the course of three years, the topics have been numerous and from different disciplines, with varied proposals, aimed at diverse audiences and carried out in Cafés, Schools, Universities, Teacher Training Institutes, Villages, Neighborhoods, Clubs, Science Fairs and Education Congress.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).