An interdisciplinary approach in a disciplinary curriculum design for biological careers.
Main Article Content
Abstract
Starting from the diagnosis elaborated by the permanent commission of pursuit and curricular evaluation (Humanities and Sciences Faculty - National University of the Littoral) during the period 2000 - 2002, related to the disciplinary academic organization, the pedagogic practices and the evaluation of the learning process in the careers of Professorship in Biology and Licentiate in Biodiversity, difficulties that block the students to reach a significant learning are detected. To overcome this situation we intend to establish curricular spaces, with integrative signatures allowing the students, through different didactic strategies, to access to the knowledge according to an interdisciplinary point of veiw that considers the complexity of the studied reality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.