Exploratory study of the status of the teacher member of ADBiA.

Main Article Content

Gallino Mónica
Paz Alicia

Abstract

The Association of Biology Teachers of Argentina (ADBi.A.) was born in 1993, with the purpose of working to improve the teaching of Biology. From there it had a sustained growth, for
which raised the need to carry out an exploratory study to know the state of the situation, needs and demands of the associated teachers and, in this way, obtain objective information that guides the
future lines of action of ADBiA. In this work -descriptive ethnographic study- the results, conclusions and recommendations are presented, arising from the inquiry made to the affiliates regarding:
personal and family circumstances, socio-labor status, basic academic situation, situation in teaching, updating and improvement, and research and innovation activities.

Article Details

How to Cite
Exploratory study of the status of the teacher member of ADBiA. (1999). Journal of Biology Education, 2(2), 4-12. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n2.40571
Section
ADBiA

How to Cite

Exploratory study of the status of the teacher member of ADBiA. (1999). Journal of Biology Education, 2(2), 4-12. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n2.40571

References

Escudero, J. M. 1992. Los desafíos de las reformas escolares. Cambio educativo y formación para el cambio.

Arquetipo. Sevilla.

Fernández Pérez, M. 1995. La profesionalización de¡

docente. Perfeccionamiento. Investigación en el aula.

Análisis de la Práctica. Siglo XXI. España. 2da. Ediclon.

Días Barriga, A. 1994. Docente y Programa. Lo mstitucwnal ylo didáctico. Rei Aique. Bs. As.

Carr, W. y Kemmis, S. 1988. Teoría Crítica de la Enseñanza. la investigación acción de¡ profesorado.

Martínez Roca. Barcelona.

Furió Más, C. J. 1994. Tendencias actuales en la fctmación de] profesorado en Ciencias. Revista Enseñanza de las Ciencias, 12 (2) 188-199.

Gil Pérez, D. 1994. Diez años de investigación en didáctica de las Ciencias: realizaciones y perspectivas.

Rey. Enseñanza de las Ciencias, 12 (2) 147-153

Contreras Domingo, J. 1990. Enseñanza Currículwn

y Profesorado. AkaL España.

Colás Bravo, P. y Buendía Eisman, L. 1994. Investigación Educativa. Alfai. Sevilla.

Pardinas, F. 1984. Metodología y Técnicas de Investigación en Ciencias Sociales. Siglo XXI editores. Vigesimosplima edición. México.

Garcia Aretio, L. 1987. Rendimiento Académico y

abandono en la enseñanza superior a distancia. ICEUNED. Madrid.

Best, J.W. 1978. Cómo investigar en Educación. Morata. Madrid.

Marín Ibañez y Perez Serrano. 1983. Pedagogía Social y Sociología de la Educación. UNED. Madrid,