Experiences of time as constructors of corporeality: a story from artistic practice for collective reflection about temporal relationships in art
DOI:
https://doi.org/10.55443/artilugio.n5.2019.25316Abstract
This essay aims to share the experience of the project “WALKING: Studies about the Giulia Palladini's ‘logic of prelude’ and artistic practice as research”, radicated at the Center for Production and Research in Arts of the National University of Córdoba, part of the CePIABIERTO2018. It is an exposition of how questions about temporality are permeating our work.
Downloads
References
Marina Abramovic, “Canal Contemporâneo”, Youtube (Brasil, 2011). Consultado en marzo de 2018, disponible en https://youtu.be/ZQguiR0etKU.
SantiagoAlba Rico, “La carne y el tiempo (Lecciones del aburrimiento)”, en Victoria Pérez Royo y Diego Agulló, Componer el plural, escena cuerpo, política. (Barcelona: Mercat de les Flors/ Institut del Teatre/ Ediciones Polígrafa, 2016): 107-128.
Gilles Deleuze, Bergsonismo, 2ª ed. (São Paulo: 34, 2012).
John Dewey, Arte como experiencia (São Paulo: Martins Fontes, 2010).
Erika Fischer-Lichte, (2016). “Experiencia estética como experiencia umbral”, Revista de Teoría del Arte, 18 (2016): 79-100. Consultado en marzo de 2018, disponible en https://revistateoriadelarte.uchile.cl/index.php/RTA/article/view/39056/40705
Néstor García Canclini, “Arte y sociología en la década del 70”, en La Producción Simbólica, teoría y método en sociología del arte (Argentina: Siglo XXI, 2001), 23.
David Lapoujade, Potencias do tempo (São Paulo: N-1, 2013).
David Lapoujade, William James, a contrução da experiencia (São Paulo, Brasil: N-1, 2017).
André Lepecki, Agotar la Danza, performance y política del movimiento (España: Universidad de Alcalá y Mercat de Flores, 2006).
Peter Pál Pelbart, “Biopolítica”, Sala Preta - Revista do PPG em Artes Cênicas ECA-USP, 7, (28 de noviembre de 2007): 57-66. Consultado en marzo de 2018, disponible enhttps://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v7i0p57-66
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Talma Salem
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.