Between the public space and the scales: a way by the language of puppets/ objects

Authors

DOI:

https://doi.org/10.55443/artilugio.n10.2024.45965

Keywords:

puppets, objects, scales, public space, language

Abstract

The language of puppets/objects seems to be one of those languages that operates with known coordinates and with recurring functionalities, however, each production has contingent characteristics and that results in the complexity to systematize and analyze. In this article we will propose a link between public space and scales to analyze four performances with very unique features: a proposal for puppets to present in hospitals, a Theater for Identity project with puppets that collaborates with the search for grandsons and granddaughters, a street proposal with surprising implications and a conversion of rammed earth into an altarpiece to embrace childhood within the framework of quarantine in times of pandemic. Affectivity, resistance, teaching in the key of puppeteer/object language.

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Author Biography

  • Andrea Mónica Berman, University of Buenos Aires

    Doctora en Ciencias Sociales (Universidad de Buenos Aires), Magister en Análisis del Discurso (UBA), Licenciada y Profesora en Enseñanza Media y Superior en Letras (UBA), Adjunta de Semiótica de las Mediatizaciones, Carrera de Comunicación, Facultad de Ciencias Sociales (UBA). Coordina el Área de Comunicación y Artes Escénicas. Fue docente en la Universidad Nacional de las Artes, la Escuela Metropolitana de Arte Dramático y el Instituto Superior de Enseñanza Radiofónica. Crítica e investigadora de artes escénicas. Autora de Las resistencias del objeto. Máquina Hamlet, La construcción de un género radiofónico: el radioteatro, Teatro en el borde, entre otros libros.

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Published

2024-09-01

How to Cite

Between the public space and the scales: a way by the language of puppets/ objects. (2024). Artilugio, 10, 11-27. https://doi.org/10.55443/artilugio.n10.2024.45965

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