Getting beyond the screen: experiences of academic literacy in virtual environments.
Main Article Content
Abstract
COVID-19 context has changed the ways to learn and teach in all the levels of education, accentuating and heightening the current inequalities. In the higher levels, the pandemic has affected the access and permanence of students. We recognize that there are different strategies and initiatives in boarding this difficulty, but we’ll focus on the learning strategies. In this piece of writing, we will think about our work experience as teachers, students and researchers in the History Level Course as helping students. In order to do this, we’ll talk about the experience of accompanying students in the teaching-learning process throughout the virtual learning environment and point out the difficulties founded. Therefore, planning was adapted to new ways of learning in practical classes, specially reading and writing. Finally, as a part of our teacher training, we’ll talk about the attendance and observation of a practical work class.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).