University entrance in the context of virtuality. Reflections on an experience of readaptation of tutoring in the School of History (FFYH-UNC) in the framework of the Program to Support and Improve Undergraduate Education (PAMEG).
Main Article Content
Abstract
In this paper we intend to elaborate post-practice reflections regarding our experiences as tutors in a workshop on reading comprehension, and written and oral expression at an academic level, given by the National University of Cordoba School of History, within the Faculty of Philosophy and Humanities (FFyH-UNC), and as part of the actions taken through the Program for Learning Support and Improvement of University Education (PAMEG) for new arrivals. The Workshop “Al pie de la letra. Cómo abordar, comprender y elaborar textos académicos” was aimed at freshman and sophomore History students during the first semester of 2021. Firstly, we provide an account of the planification of curricular space for a virtual context, of the adaptations which had to be made to the initial proposal, and of the characteristics of the interactions between professors, tutors, and students throughout the course of the workshop. Secondly, we take stock of the workshop and of our practice as tutors. Finally, we contrive proposals which can be of use for future editions.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).