Teacher training and addressing disability

Aspects to reflect on based on a study situated at the National University of Río Cuarto

Authors

  • Silvia Castro Universidad Nacional de Río Cuarto

Keywords:

Teacher training, Lack of approach to disability

Abstract

This article arises from the work carried out in the Master's Thesis: "Towards an understanding of the conceptions about disability in students of the faculty of the National University of Río Cuarto. Construction of meanings”. In this academic context, the purpose of this written work is to analyze the conceptions about the teacher training received in the academic paths followed by these students, based on the emergence of data in the evidence collected. Recovering the discourse that circulates in the interviewed students, identifying their arguments and interpreting and understanding these positions from theory, is essential to think about elements that, from their voices, are frequently evidenced problems and that, therefore, constitute “unpostponable challenges” to review in the course of initial teacher training.

Author Biography

  • Silvia Castro, Universidad Nacional de Río Cuarto

    Profesora en Enseñanza Especial para Deficientes Mentales por la Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), licenciada en Psicopedagogía (UNRC), magíster en Educación y Universidad (UNRC). Profesora adjunta en cátedras de grado del profesorado y la licenciatura en Educación Especial y de la licenciatura en Psicopedagogía de la UNRC. Docente en Escuela Especial. Directora de programas y proyectos de investigación (Secretaría de Ciencia y Técnica de la UNRC) y de proyectos de investigación científica y tecnológica orientados PICTO-REDES (Agencia Nacional de Promoción de la Investigación, el Desarrollo Tecnológico y la Innovación). En la actualidad, se encuentra abocada a los procesos inclusivos para estudiantes en situación de discapacidad.

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Published

2023-05-02

How to Cite

Teacher training and addressing disability: Aspects to reflect on based on a study situated at the National University of Río Cuarto. (2023). Educación, formación E investigación, 9(14), 45-68. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/efi/article/view/41012