ACCOMPANYING THE PATH OF INVENTION
THE INITIAL TEACHER TRAINING PROGRAM IN COMBINED MODE
Keywords:
combined modality, initial teacher education, teaching proposals, itinerariesAbstract
This article aims to recognize the importance of the ProFoDI.MC program within the framework of the implementation of the combined modality for initial teacher formation in the province of Córdoba . To address this topic, the path taken from its creation to the present is reconstructed, understanding that it constitutes an experience of invention in the modality from a perspective of right. The three main lines of action are mentioned: Pedagogical-didactic itineraries, the formation of work teams Among Colleagues and training proposals in Digital Education. These constitute valuable experiences that redefine teaching support in front of the challenges of educational invention within the framework of digital culture.
References
Córdoba. Gobierno de la Provincia de Córdoba. (2021). Resolución 98/2021 del Ministerio de Educación.
Córdoba. Gobierno de la Provincia de Córdoba. (2021). Resolución 174/2022 ampliatoria de la Resolución 98/2021. Ministerio de Educación.
Coria, A. (2013) Entre currículum y enseñanza. Aristas de un proceso político-pedagógico en la construcción de la política curricular y de enseñanza en Argentina (2004-2007). En E. M. Miranda y N. A. Paciulli Bryan (Coords.), Formación de Profesores, Currículum, Sujetos y Prácticas Educativas. La perspectiva de la investigación en Argentina y Brasil. FFyH, UNC. https://ffyh.unc.edu.ar/publicaciones/tienda/publicaciones-de-investigacion/seicyt/colecciones/formacion-de-profesores-curriculum-sujetos-y-practicas-educativas-la-perspectiva-de-la-investigacion-en-argentina-y-brasil/
Edelstein, G.; W. De Camilloni, A. y otros. (1996). Corrientes Didácticas Contemporáneas. Paidós.
Educ.ar (2021). Escenarios combinados para enseñar y aprender.
Litwin, E. (Comp.) (2005). Tecnologías educativas en tiempos de Internet. Amorrortu editores.
Maggio, M. (2012). Enriquecer la enseñanza. Los ambientes con alta disposición tecnológica como oportunidad. Paidós.
Rivas, A. (2013). Educar hoy en el conurbano bonaerense. Aique.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Atribución No Comercial Compartir Igual (by-nc-sa):
No se permitirá un uso comercial de la obra original, ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.