Optimización del control de incentivos para la industria turística
Keywords:
Optimization, Mixed Linear Programming, Travel AgenciesAbstract
In the tourism industry, particularly in air transport, airlines need to complete the occupation of all their flights. For this purpose, they offer travel agencies, especially wholesalers, increases in their profitability (incentives) to achieve certain sales volumes (goals).
Using research resources of operations, this work applies a proposed model of linear programming, to the problematic situation, which maximizes the profitability of the travel agencies, through a redirection in their sales, considering restrictions of mobile expected amount per area, and incentive percentages associated with each proposed goal.
The proposal of this project is intended to cover all areas where it is useful to apply the model, which consists of 42 variables and 60 restrictions. The results obtained are satisfactory, due to the scope in the amount of the profits. After, it´s a comparison of the values of these gains, with those that are expected to be obtained without the use of the tool.
In conclusion, this project manages to optimize the control of incentives, through the proposed tool, able to help travel agencies to make sound decisions, about the sales direction that maximizes the profitability of your business, under any circumstance.
Downloads
References
Accenture Argentina (2010). Aceleración: para el desarrollo de sistemas y procesos. Pearson, primera edición.
Amadeus-Iran (2010). Amadeus Air Reservation. Amadeus, cuarta edición. URL http://www.amadeus.com/.
Boullon. R.C. (2009). Marketing turístico: una perspectiva desde la planificación. Ediciones turísticas, tercera edición.
Boullon, R.C. (2006). Planificación del espacio turístico. Trillas, cuarta edición.
Goldratt, E.M. (2013). La meta, un proceso de mejora continua. Granica, tercera edición.
Kotler P. & Amstrong G. (2013). Fundamentos del marketing. Pearson, decimoprimera edición.
Sabre (2011). Shortcuts. Student Guide, primera edición. URL https://www.sabre.com/.
Taha, H.A. (2012). Investigación de operaciones. Pearson, novena edición.
Travelport (2015). Galileo for Travel Professionals. Travelport, primera edición. URL https://www.travelport.com/.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
CompartirIgual — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.