The fabric of the frame, to the screen, through dresses
DOI:
https://doi.org/10.31056/2250.5415.v6.n2.16583Keywords:
Desire, No sexual relationship, EnjoymentAbstract
Desire, the main and constituent issue of psychoanalysis, is the protagonist of the film “The Danish Girl”, in spite of the fact that it is a “biopic”. And here, the desire, is sometimes seen inhibited, sometimes subtle,sometimes excessive. The virtue of the film is not to aim to explain it, understand or clarify it. It keeps the desire in its right place, its opaque place which causes permanent misunderstanding and gives place to Lacan ’s observation, which says there is no sexual relationship.References
Freud, S. (1997). Correspondencias completas. Madrid. Biblioteca Nueva.
Freud, S. (1905 [1973]). Tres ensayos para una teoría sexual. Madrid: Biblioteca Nueva.
Freud, S. (1910 [1973]). Un recuerdo infantil de Leonardo Da Vinci. Madrid: Biblioteca Nueva.
Llorca Diaz, A. (1997). “Magnus Hirschfeld y su aportación a la ciencia sexológica” en Revista española de sexología. No 81 -82. Madrid: Publicaciones del Instituto de sexología de Madrid. (S/D).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores que publiquen en Ética y Cine Journal aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor © y permiten la publicación a Ética y Cine Journal, bajo licencia CC BY-SA / Reconocimiento - Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. La adopción de esta licencia permite copiar, redistribuir, comunicar públicamente la obra, reconociendo los créditos de la misma, y construir sobre el material publicado, debiendo otorgar el crédito apropiado a través de un enlace a la licencia e indicando si se realizaron cambios.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.