Tejer un destino. La formación de pedagogos en la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina (1955-1976).
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v6.n2.18709Abstract
A lo largo de toda la obra se observa la preocupación constante por la interrelación entre los diferentes campos, es así como se piensa la dinámica social que transitan los personajes estudiados, atravesados también por la contingencia y la interacción de diferentes temporalidades, nunca aplanadas sino, por el contrario, puestas en relieve, zigzagueantes, según los particulares nudos analizados. Esta preocupación relacional aparece planteada en su argumento central: “la del atravesamiento de los sujetos e instituciones por la urdimbre y conflictividad del campo político”. Sin embargo esas relaciones no son tratadas de manera mecanicista sino, por el contrario, teniendo en cuenta cómo el juego entre las demandas y contrademandas van perfilando las tomas de posición, las aspiraciones y desafíos de los actores.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).