Which university after the pandemia?

Authors

  • Eduardo Sánchez Martínez Universidad Tecnológica Nacional

DOI:

https://doi.org/10.61203/2347-0658.v11.n1.36533

Keywords:

universities, teaching modalities, blended-learning strategy

Abstract

The paper offers some reflections for rethinking the profil of universities after the pandemia. That profile will be strongly defined by the characteristics and quality of the teaching and learning process developped by each institution. And the blended-learning strategy between teaching modalities will surely have quite an incidence, as it will do its extent, intensity, pedagogic convenience, and the phase of the training process where it is introduced.

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Author Biography

  • Eduardo Sánchez Martínez, Universidad Tecnológica Nacional

    Eduardo Sánchez Martínez, es Graduado en Ciencias Políticas (Universidad Católica de Córdoba), realizó estudios de posgrado en Bélgica (Université Catholique de Louvain), Brasil (Fundacao Getulio Vargas) y Chile (Universidad Diego Portales). Es Especialista en Administración de Proyectos de Educación Superior y Magister en Planificación y Gestión de Sistemas Educativos, habiendo obtenido becas y subsidios de investigación de instituciones nacionales e internacionales. Ha sido profesor por concurso de la Universidad Nacional de Córdoba y de la Universidad Nacional de Río Cuarto, y consultor de diversas organizaciones y programas de Educación Superior. Vicerrector y posteriormente Rector de la Universidad Blas Pascal. Exsubsecretario de Programación y Evaluación Universitaria y luego Secretario de Políticas Universitarias de Argentina. Actualmente es profesor de posgrado en varias universidades, públicas y privadas, y consultor en asuntos de Educación Superior. Su principal campo de interés es el de las políticas, el planeamiento y la gestión de la Educación Superior, sobre lo cual ha escrito una buena cantidad de publicaciones.

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Published

2022-01-31

How to Cite

Which university after the pandemia?. (2022). Integración Y Conocimiento, 11(1), 147-152. https://doi.org/10.61203/2347-0658.v11.n1.36533