III Congreso de internacionalización de la Educación Superior
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v12.n2.42065Abstract
A partir del proyecto “Movilidad de estudiantes y graduados: Reconocimiento de títulos y el ejercicio profesional en el MERCOSUR”, financiado por el Núcleo de Estudios e Investigaciones en Educación Superior (NEIES) del MERCOSUR, surgió la propuesta de realizar un evento científico y periódico que aborde desde una perspectiva amplia la internacionalización como objeto de estudio. Este proyecto fue llevado adelante por equipos de investigadores de cuatro Universidades: Universidad de la República (Udelar-Uruguay), la Universidad Federal de Integración Latinoamericana (UNILA-Brasil), la Universidad Nacional del Litoral (UNL-Argentina) y la Universidad Nacional de Asunción (UNA-Paraguay). Con este marco, surge el Primer Congreso de Internacionalización de la Educación Superior (CIES 2019), realizado los días 4, 5 y 6 de septiembre de 2019, en Foz de Iguazú, organizado principalmente por la UNILA con el apoyo de las otras tres universidades que eran parte del Proyecto NEIES.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Integración y Conocimiento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).