Performance on a pertinence and inclusion relationship identification task in young adults
Main Article Content
Abstract
Current research data on identifying analogies between word pairs has often overlooked the implications of the type of relations used. However, although the identification of different types of relations clearly involves distinct processes, not enough attention has been given to the identification of these differences. This study aimed to compare two semantic relations (analogies of belonging and inclusion) regarding the accuracy and response time in identification. 79 college students (age 18-26) participated. Data analysis revealed a better performance and reduced response time to detect analogies of the belonging type. The theoretical implications of these findings are discussed.
Article Details
How to Cite
Performance on a pertinence and inclusion relationship identification task in young adults. (2014). Argentinean Journal of Behavioral Sciences, 6(2), 44-54. https://doi.org/10.32348/1852.4206.v6.n2.5547
Section
Original Articles
La RACC aplicará la licencia internacional de atribuciones comunes creativas (Reconocimiento 4.0 Internacional: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Bajo esta licencia, se permite cualquier explotación de la obra, incluyendo la explotación con fines comerciales y la creación de obras derivadas, la distribución de las cuales también está permitida sin ninguna restricción. Esta licencia es una licencia libre según la Freedom Defined. La única condición es que siempre y en todos los casos se cite a los autores y a la fuente original de publicación (i.e., RACC). Esta licencia fue desarrollada para facilitar el acceso abierto, gratuito y libre a trabajos originales científicos y artísticos.
How to Cite
Performance on a pertinence and inclusion relationship identification task in young adults. (2014). Argentinean Journal of Behavioral Sciences, 6(2), 44-54. https://doi.org/10.32348/1852.4206.v6.n2.5547