Minor litterature and sense: the machine of expression as event in Gilles Deleuze
DOI:
https://doi.org/10.53971/2718.658x.v15.n25.45631Keywords:
Deleuze, Guattari, machine, expression, eventAbstract
The aim of this article is to question whether the agency of the machine of expression is itself an event. Thus, it is held as main hypothesis that the machine of expression would be the device by which the language would be unfounded, while the possibility of a new emission of singularities would be stablished. So, the agency of the machine of expression would enable a new formalization of enunciation, or an event. As second hypothesis it is also claimed that the expressed by the machinic agency of the minor literature would be the un-formed matter or sense.
Downloads
References
Abraham, T. (2006). La máquina Deleuze y el seminario de los jueves. Editorial Sudamericana.
Bisso, E. (2013). Lacan con Deleuze: lógicas del sentido. Revista Affectio societatis, 10(18), 2-16.
Buydens, M. (2005). Sahara: l’esthétique de Gilles Deleuze. Vrin.
De Landa, M. (2009). Agencements versus totalités. Multitudes, 39, 137-144.
Deleuze, G. (1969). Logique du sens. Éditions de minuit.
Deleuze, G. (1988). Le pli: Leibniz et le baroque. Éditions de Minuit.
Deleuze, G. (1989). El pliegue: Leibniz y el barroco. Paidós.
Deleuze, G. (1993). Différence et repetition. PUF.
Deleuze, G. (1994). Lógica del sentido. Paidós.
Deleuze, G. (1996). Diálogos. Pre-Textos.
Deleuze, G. (2016). Crítica y clínica. Anagrama.
Deleuze, G. (2017). Diferencia y repetición. Amarrortu.
Deleuze, G. (2017b). Derrames: entre capitalismo y esquizofrenia, tom. I. Cactus.
Deleuze, G. (2022). El saber: curso sobre Foucault. Cactus.
Deleuze, G. (2023). Cine IV: las imágenes del pensamiento. Cactus.
Deleuze, G., Guattari, F. (1973). L’anti- Oedipe. Éditions de Minuit.
Deleuze, G., Guattari, F. (1974). Kafka: pour une littérature mineure. Éditions de Minuit,
Deleuze, G., Guattari, F. (1980). Mille plateaux. Éditions de Minuit.
Deleuze, G., Guattari, F. (1985). El anti-edipo. Paidós.
Deleuze, G., Guattari, F. (1990). Kafka: por una literatura menor. Ediciones Era.
Deleuze, G., Guattari, F. (2002). Mil Mesetas. Pre-Textos.
Foucault, M. (2002). La arqueología del saber. Siglo XXI.
Foucault, M. (2007). Raymond Roussell. Siglo XXI.
Guattari, F. (2019). Escritos para El Anti-Edipo. Cactus.
Hernandez Betancur, J. (2009). Ontología y Lenguaje en Deleuze: de Lógica del Sentido a Mil Mesetas y Foucault. Eidos, 10, 134-161.
Hasegawa, T. (2020). Le symboliqu,e une structure plus profonde que la réalité et son apparition. Résonances, 11, 17-28.
Hjelmslev, L. (1968). Prolegomena to a theory of language. The University of Winsconsin Press.
Hjelmslev, L. (1969). Prolégomènes a une théorie du langage. Éditions de Minuit.
Hjelmslev, L. (1984). Prolegómenos a una teoría del lenguaje. Gredos.
Jacob, A. (1969). Sens, énoncé, communication. L’homme et la société, 14, 193-199. DOI: 10.3406/homso.1969.1764
Sauvagnargues, A. (2006). Deleuze: del animal al arte. Amorrortu.
Sauvagnargues, A. (2012). “Deleuze, Guattari et Marx”. En Actuel Marx, 52, 11-27. DOI: 10.3917/amx.052.0011
Zourabichvili, F. (2011). Deleuze: una filosofía del acontecimiento. Amorrortu.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos/as autores/as que tengan publicaciones en esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los/as autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los/as autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los/as autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), luego de su publicación en la revista. (Véase El efecto del acceso abierto).