Basic concepts about electricity and magnetism in an elementary school and project-based learning
Keywords:
Electricity and magnetism; School; Power cut; ProjectsAbstract
The analysis of a project work carried out in a fourth-year course of an elementary school, generated from a massive and ex-tended electrical blackout, occurred in mid-June 2019 in Argentina is presented. The aim is to explore and understand the scien-tific concepts that were achieved during the development of the project, and the role the students had in this process. In particu-lar, the way in which the intentionality of learning, the connection with the real environment and the experience of the students concur are analyzed. A set of non-participant observations in classes and in the meetings of the teaching team were done. The work highlights the result of the co-construction of a common interest, which was a fact of the real environment of the students, which led to the entry into the classroom of complex concepts such as electric current and electromagnetic induction, thus influ-encing the intentionality of the learning and in the experiences of the situations inside and outside the classroom, by the stu-dents together with their teachers.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).