A study of the assignment: the figurative representations in the university lessons of sciences
Main Article Content
Abstract
This work consists of an analysis of assignments aimed at university students of Biological Sciences. These tasks require the use, reading or production of the figurative nature of graphic representations. This study was carried out in two complementary stages: firstly, we focused on the characterization of the representational nature of the graphic information, and secondly we focused on their levels of processing. With this analysis we present some considerations about the importance of the use of figurative representations for the teaching of these sciences, as well as the potential cognitive richness that working with those representations has in the university classroom.
Article Details
How to Cite
A study of the assignment: the figurative representations in the university lessons of sciences. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 30-37). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22300
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
A study of the assignment: the figurative representations in the university lessons of sciences. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 30-37). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22300