What do students from Bariloche think about the Biology
Main Article Content
Abstract
The relevance of students' interests, their attitude toward science and their commitment to learning are important aspects in Education. This paper aims to perform an analysis of students' opinions about Biology, their relationship with teachers and the availability of educational resources. In this context, we conducted a survey to 224 students from four high schools in the City of Bariloche. Although differences were found in students' interests between the first and the last years, they were not substantial. The lack of interest seems to be related to the difficulty of the issues discussed and the relationship with the teacher, as well as the lack of resources. This paper represents an initial step that would make headway on the recognition of deeper reasons for interests and attitudes toward Biology
Article Details
How to Cite
What do students from Bariloche think about the Biology. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 24-29). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22330
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
What do students from Bariloche think about the Biology. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 24-29). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22330