Evolutionism and Creationism in Recommended Biology Textbooks in British Columbia, Canada
Main Article Content
Abstract
Given the traditional leadership of American educational publishers in the Canadian context, in this article I examine whether –and eventually how- the educational, political and even legal controversy between evolutionists and creationists is dealt with in officially recommended textbooks in Canada. The aim is to compare the discursive strategies that are used both in provincial curriculum provisions as in the Biology textbooks of 11th and 12th grades, published by Canadian and American companies to teach evolution in British Columbia.
Article Details
How to Cite
Evolutionism and Creationism in Recommended Biology Textbooks in British Columbia, Canada. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.20-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22351
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Evolutionism and Creationism in Recommended Biology Textbooks in British Columbia, Canada. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.20-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22351