A Healthy Diet: An Experience for Approaching the Construction of New Concepts
Main Article Content
Abstract
It is important that High School education provide useful concepts in order to learn healthy eating habits. To this aim, we have designed a proposal to be applied in 5th grade of high school as part of Natural Sciences contents. The proposal consisted of three stages aiming at: inquiring and activating inclusive concepts, giving students access to useful information for their building up of supporting concepts, and getting students closer to those concepts which will constitute the basis for developing new ideas related to healthy eating habits. The analysis of results suggests that this experience allowed students to build up some ideas related to healthy eating habits, although more work is required to learn about this topic.
Article Details
How to Cite
A Healthy Diet: An Experience for Approaching the Construction of New Concepts. (2013). Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 37-47). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22384
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
A Healthy Diet: An Experience for Approaching the Construction of New Concepts. (2013). Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 37-47). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22384