Innovative Experience in Training Teachers of Primary Education: Animal Diversity in Marine Environment
Main Article Content
Abstract
The first teachers’ training workshop with eleven participants was held at AQUAVIDA – Interpretation Center of Regional Biodiversity -, in order to promote the experimentation of proper methodological aspects of Biology at Elementary Education. The workshop dealt with marine environmental diversity, and the animals present in waters of Bahía Engaño and its surrounding areas, with practices in situ. For this purpose, the themes studied were: knowledge of living organism diversity, characterization of marine species with Patagonian species, and implementation of conceptual development experiences, scientific observation, zoological register and integrating discussion. Teachers prepared lesson plans including practices in situ as a key strategy of teaching and learning.
Article Details
How to Cite
Innovative Experience in Training Teachers of Primary Education: Animal Diversity in Marine Environment. (2013). Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 48-56). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22385
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Innovative Experience in Training Teachers of Primary Education: Animal Diversity in Marine Environment. (2013). Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 48-56). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22385