Discrepancy among Levels of Understanding within a Population of Teacher Training Students
Main Article Content
Abstract
Teaching for Understanding defines four growing levels of understanding: 1) ingenuous; 2) beginner; 3) apprentice; 4) master. In order to identify the levels that cause more obstacles to the students, we have decided to evaluate their degree of performance at each level, using comprehension activities based on problem situations. We analyzed 148 problem situation answers solved by 80 students in Biological Sciences faculty. The results showed that the achievement of high levels of understanding does not necessarily correspond with their success at inferior levels. A possible explanation to this discrepancy may lie in the difficulties to produce texts. Thus, stimulation may result in successful understanding performance at all levels.
Article Details
How to Cite
Discrepancy among Levels of Understanding within a Population of Teacher Training Students. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 18-26). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22452
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Discrepancy among Levels of Understanding within a Population of Teacher Training Students. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 18-26). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22452