Who lives there? About Native and Exotic Trees. An Educational Proposal to Know the Ecological Importance of Native Forests and the Problem of Biological Invasions
Main Article Content
Abstract
The increasing loss of native forests and the invasion of exotic plant species inthe mountains of Cordoba are serious problems involving environmental, social andeconomic consequences. We hereby present an educational proposal directed to primaryschool students, based on the use of recreational activities and the Inquiry Cycle. Bymeans of games, direct contact with the natural environment, and first-hand inquiry wesought students to know the native and exotic woody plants present in the area, as wellas to perceive the ecological importance of native forests and understand the problem ofbiological invasions. This proposal focuses on the interaction of native and exotic trees withVol. 18 Nº 1 Revista de Educación en Biología | Página 51Experiencias educativasother living beings to which they provide refuge, support, or food, among other functions.
Article Details
How to Cite
Who lives there? About Native and Exotic Trees. An Educational Proposal to Know the Ecological Importance of Native Forests and the Problem of Biological Invasions. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 50-64). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22455
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Who lives there? About Native and Exotic Trees. An Educational Proposal to Know the Ecological Importance of Native Forests and the Problem of Biological Invasions. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 50-64). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22455