Contributions to the Teaching of Health Education in the Initial Training of Biology teachers: Divergent Dialogues, Conceptions and Practices
Main Article Content
Abstract
The aim of this paper is to share the fundamentals underpinning the current training proposal for the “Health Education” subject, which is taught within the Biological Sciences Teacher Training course (UNRC). In particular, some teaching designs based on a thoughtful, holistic and participatory approach and which define the latest innovations will be described. They point to: 1) the explicitation and denaturalization of dominant reductionist conceptions of health and their questioning from a perspective of law that integrates physical, psychological and environmental aspects, and 2) addressing contextualized theoretical and educational developments on complex health issues that question the hegemonic school practices restricted to the transmission of biomedical information and the stimulation of changes in individual behavior. It is expected to strengthen a transformative perspective that allows students to project themselves as promoters of a comprehensive and participatory Health Education in different educational spaces.
Article Details
How to Cite
Pastorino, I. C., Astudillo, C. S., & Rivarosa, A. S. (2016). Contributions to the Teaching of Health Education in the Initial Training of Biology teachers: Divergent Dialogues, Conceptions and Practices. Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 73-82). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22531
Section
Investigaciones y desarrollos
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Pastorino, I. C., Astudillo, C. S., & Rivarosa, A. S. (2016). Contributions to the Teaching of Health Education in the Initial Training of Biology teachers: Divergent Dialogues, Conceptions and Practices. Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 73-82). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22531