The community educative projects in the training of Biology professors
Main Article Content
Abstract
The "Educational Project" is an innovative curricular space in the training of the future Biology professors of Universidad Nacional de Misiones (National University of Misiones), Argentina. This project has the characteristics of a degree thesis. The methodological approach and development are categorized in the investigation-action that facilitates the formulation, execution and evaluation of the educative projects in socio-communal environments, thus responding to the demand of the institutions for the curricular development of the transversal topics. The students, either individually or in groups, propose projects that are first discussed with a team of professors, and the defended in a public colloquium. Projects in several communal organizations have been materialised. Among the demanded themes, we highlight: nutrition, sexuality, mental health, hygiene, environmental education, orchard and oral health.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).