The role of zoos and their contribution to the education for the conservation of biodiversity
Main Article Content
Abstract
Museums, botanical gardens, natural parks and zoos constituted a new educational scenario. Nowadays, they are conceived as a complement of the traditional educative institutions since they generate a learning space that involves teachers, students and the society in general. Proposals generated at a zoological park concerning to biodiversity conservation and the different strategies to deal with this problem are given in this paper. Activities of extension, divulgation and active participation of the community are detailed here. Educator of zoo and teacher share experiences and knowledge emerged in the scope of the conservationist activity.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).