Gender Identity and Sexual Orientation: Denaturalization of Sex in Biology Classes Based on a Study Situation (SS)
Main Article Content
Abstract
School is a socio-cultural environment that must remain connected to social issues. However, different conceptions and meanings attributed to the curriculum, create obstacles to debate the issue of diversity in the school. The present work is an experience report on Biology classes with first year middle school students. The experience was carried out in three stages: Planning of didactic unit, discussion of the topic and systematization. Although the concepts of gender, identity and sexual orientation are widely addressed in the media, they still represent obstacles for teachers. This article contributed to the expansion of the visibility of the issue, and to the formation of critical subjects regarding these emerging concerns in the social body.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).