Conceptions on the pedagogical performance of teachers-researchers in the area of genetics
Main Article Content
Abstract
This work tries to explore the importance that a group of college professors in Genetics attributes to the cognitive and didactic abilities in the educational process. The mean of exploration consisted of five statements that the inquired rank as for their contribution to the pedagogical ability. Twenty three educators were enquired all of them belonging to two academic units of the National University of La Plata (UNLP). The analysis of the data allowed demonstrating that most of the teachers prioritize the knowledge of their discipline in relation to the pedagogical abilities, emphasizing their distinctive academic profile. Of the two abilities taken into account, clary in oral communicate occupies the first place followed by the empathy and the disposition for the change and innovation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.