Study of the Putting in Classroom of a Didactic Proposal that Includes Simulations for the Elaboration of Explanations about Protein Synthesis in Secondary Education
Main Article Content
Abstract
This work is part of the thesis project carried out within the framework of the Master in Teaching of Experimental Sciences at the Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires and constitutes an update of the work presented at the CONGRIDEC 2019 School “Dialogue between Latin American Researchers in Training in Didactics of Natural Sciences and Technology”. The objective of the same is to design a didactic proposal that includes a simulation of protein synthesis and to study its implementation in the classroom with students of Secondary Education. To carry it out, a qualitative, descriptive study will be designed and the case study will be adopted as the methodology.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
Amadeu y Leal (2013); Ardura y Zamora (2014); Bravo, Bouciguez y Juárez (2015); Bustos y Román (2011); Caballero Armenta (2008); Candela Martin (1997); Claro (2010); Coll (2008); De Robertis, Hib y Ponzio (2005); Denzin (1970); Fernández-Cézar y Aguirre-Pérez (2012); Ferreiro (2007); Gagliardi (1986); Garófalo y Galagovsky (2005); Hernández, Acevedo, Martínez y Cruz (2014); Iñiguez Porraz y Puigcerver Oliván (2013); López García y Morcillo Ortega (2007); López, Arias, Jiménez y Estrada (2015); Occelli, Biber, Willging y Valeiras (2014); Occelli y García Romano (2018); Occelli y Malin Vilar (2018); Occelli y Pomar (2019); Perelman (2011); Pontes-Pedrajas (2005); Postic y de Ketele (1992); Román, Cardemil y Carrasco (2011); Sanmartí, Izquierdo y García (1999); Sanmartí (2002); Sanmartí (2007); Santos, Otero y Fanaro (2000); Smetana y Bell (2012); Spradley (1979); Straus y Corbin (2002); Vasilachis (2006); Wittrock (1989)