Reinventing Environmental Education in Primary Schools in Buenos Aires Province (Argentina): Results of an Exploratory Research

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Christian José Beri

Abstract

Environmental education is regarded as a constituent dimension of compulsory education; however, there is no record of its effective integration into formal education. This article presents the results of an exploratory qualitative research on environmental education projects at primary school level in the province of Buenos Aires. The results show an environmental education based on individual and voluntarist initiatives that, although they propose the approach to situated environmental problems, they do so with unclear formulations and educational purposes, without explicit didactic pedagogical theoretical frameworks and with pre-eminence of some particular curricular area. The work concludes on the need to reinvent an educational policy that facilitates the institutionalization of environmental education.

Article Details

How to Cite
Beri, C. J. (2022). Reinventing Environmental Education in Primary Schools in Buenos Aires Province (Argentina): Results of an Exploratory Research. Journal of Biology Education, 25(1), 20-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v25.n1.32937
Section
Artículos
Author Biography

Christian José Beri, UNTREF y UNLP

Soy Lic. en Biología (con orientación ecología) de la UNLP y hace 20 años inicié mi trayectoria docente en los niveles educativos de escolaridad obligatoria y posteriormente en los niveles superior y universitario. Terminando tesis de Maestría en Epistemología e Historia de la Ciencia de la UNTREF acerca del desarrollo de la Ecología en Argentina.

Me desempeño en el Profesorado de Biología y de Educación Primaria del ISFD 95. Jefe de Dpto de ciencias naturales en la Escuela Anexa de la UNLP. Coordinanor el equipo de ciencias naturales de la Dirección Provincial de Educación Primaria.

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Beri, C. J. (2022). Reinventing Environmental Education in Primary Schools in Buenos Aires Province (Argentina): Results of an Exploratory Research. Journal of Biology Education, 25(1), 20-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v25.n1.32937

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