Educational Proposals for the Teaching of Biotechnology in Secondary School Present in the Educational Portals of RELPE
Main Article Content
Abstract
The purpose of this thesis was to analyze the didactic proposals and other useful tools for teaching Biotechnology in secondary schools, present in the educational portals of RELPE (Latin American Network of Educational Portals). 23 educational portals of RELPE were reviewed . Four of them offer didactic proposals for teaching Biotechnology with a broad range of didactic resources such as: animations, simulations, interactive activities and videos. The Biotechnology contents that were mostly frequently addressed are those associated with genetic engineering through activities that promote the use of portable devices, networking and collaborative work, discussion and exchange among peers.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.