Relationship between language proficiency levels and biology learning in students entering college.
Main Article Content
Abstract
General Biology is a subject in the first year of the agronomy engineering course (National University of Rosario) and has a very high failure rate (around 60%). The purpose of this work was to analyze whether students' academic performance was related to their language proficiency levels. A matrix of rows (students) by columns (variables considered: results of an evaluation of text comprehension and production levels and partial and final evaluations of General Biology) was constructed and processed by means of multiple correspondence analysis. The low average achieved in text comprehension and production evidenced the limited linguistic resources that a large number of students possess. The groupings obtained showed a very close relationship between these linguistic resources and students' academic performance.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.