Analysis between the way scientific information is processed and reading comprehension and reading comprehension, at the higher education level Analysis between the way scientific information is processed and reading comprehension
Main Article Content
Abstract
The qualified studcnts have cognilive and metacognitives abilities 10 comprenhend the information on scientific texts. Aftewards, they will be able of reaching their learnings. Tbe aim of tbis srudy was 10 evaluare on superior educarion srudents capacities about fonn 10 information processing. lt was carried out a siudy by quantitative and qualitative methodology about form to explore and operate with textbooks and the information that they find in them. This allowed is to valué the most frequent difficulties on handling of texts and in comprenhesion reading, in a stage of curricular itinerary. Resulis showed a heterogencous group, fonned by few qualifies students with, other in this way and fewer inexperts.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.