Learning cell biology: a proposal analyzed from the student's perspective.
Main Article Content
Abstract
The students' perspective, their perception of learning and MIS opinions are considered as an evaluation tool of an alternative programming proposal to the usual treatment of Cell Biology for the COU level (17/18 years old students). From this, we conclude the suitability of this evaluation instrument, as well as of the analyzed proposal, thus deriving pedagogical consequences related to this curricular content that advise a rethinking of its selection, analysis and organization, as well as of the appropriate methodology to work it in the classroom.
Article Details
How to Cite
Learning cell biology: a proposal analyzed from the student’s perspective. (2003). Journal of Biology Education, 6(1), 21-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v6.n1.36674
Section
Propuestas, innovaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Learning cell biology: a proposal analyzed from the student’s perspective. (2003). Journal of Biology Education, 6(1), 21-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v6.n1.36674
References
.