LEARNING! A real challenge in Biology
Main Article Content
Abstract
Based on an analysis of learning models in Biology, three major traditions were identified: 1) the pedagogy known as "magisterial" or "frontal"; 2) the pedagogy by "training" and 3) the pedagogy called "construction". Based on the premise that there is no single way to learn, the Allosteric Model of Learning is developed, for which the student is the sole and true author of his or her training. From its foundations and proposals, the "allosteric model" makes it possible to categorize and relate the system of indispensable parameters to facilitate learning.
Article Details
How to Cite
LEARNING! A real challenge in Biology. (2023). Journal of Biology Education, 4(1), 7-14. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v4.n1.40257
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
LEARNING! A real challenge in Biology. (2023). Journal of Biology Education, 4(1), 7-14. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v4.n1.40257
References
.