Practical Strategies in Science Teaching: a didactic proposal with an environmental focus
Main Article Content
Abstract
This article presents a didactic strategy for the teaching of science with focus on environment, al secondary achool level. The basic strategy is the open solution of a real problem. Far from being presented from a mere instrumental perspective, this strategy appears as a fundamental instance lo introduce and give sense to scientific knowledge, what will result jo a deeper comprehension of the nature of science and a better chance to develop both cognitive abilities and scientific attitudes. The strategy includes working on the environmental, so that students can specific environmental situation
Article Details
How to Cite
Practical Strategies in Science Teaching: a didactic proposal with an environmental focus. (2000). Journal of Biology Education, 3(2), 24-29. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v3.n2.40278
Section
Propuestas, innovaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Practical Strategies in Science Teaching: a didactic proposal with an environmental focus. (2000). Journal of Biology Education, 3(2), 24-29. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v3.n2.40278
References
.