Analysis of the academic performance achieved by students participating in the Argentine Biology Olympiad
Main Article Content
Abstract
Indas descriptive work, it has been analyzed the efficiency obtained by the students from different schools in
the competence of the IV, V asid VI Olimpíada Argentina Biología (OAB). For this cuantitative analysis, the
authors considered the foliowing parameters: public or private school, province where the school belongs,
subject evaluated. Results showed that there were no differences between the efficiency obtained by students
from public or private schools, the subjeci that showed the highest difficuhy was "Ceil Biology", whilc the
best results were obtained in "Ecology aoci Evolution".
Article Details
How to Cite
Analysis of the academic performance achieved by students participating in the Argentine Biology Olympiad. (1999). Journal of Biology Education, 2(2), 42-46. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n2.40587
Section
Revisiones y Comentarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Analysis of the academic performance achieved by students participating in the Argentine Biology Olympiad. (1999). Journal of Biology Education, 2(2), 42-46. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n2.40587
References
.