Interferences in the elaboration of the thematic pattern in the class Human Genetics
Main Article Content
Abstract
In the discursive interaction generated in the Biology classroom, the thematic pattern between students and teacher is constructed. The sequence in which communication is established may have interferences to which it is necessary to pay attention in order to avoid the generation of misunderstandings. The use of polysemous terms, acronyms, “etcetera”, cut sentences or questions that are not asked are some of the outstanding aspects that can confront students with distortions in the development of their network of meanings and in their understanding of what is being talked about in the science class. This descriptive work presents some inferences in the development of the topic “Human Genetics” in third year middle school students. We propose their reflection in order to avoid confusion in the teaching and learning process, and to achieve a shared knowledge.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.