HEALTH PROFESSIONALS AND TEACHER TRAINING: INTEGRATED SYLLABUS PROPOSAL

Authors

  • M. I. Calneggia Universidad Católica de Córdoba
  • MS Lucchese Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • A. C. Di Francesco Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • A. Arnelotto Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • D. Benítez Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • M. Bono Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • C. Díaz Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • A. R. Fernández Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Escuela de Salud Pública y Ambiente.

DOI:

https://doi.org/10.31052/1853.1180.v19.n2.11937

Keywords:

Didactics, Higher Education, Research-action

Abstract

The purpose of this research is to describe the training process in research-action that took place in the integration of Educational Research and Special Didactics; two chairs of the course of studies University Teaching, result of seven-year-work. Said process arises from the acknowledgment of issues proposed by students-professionals in their work as teachers. The construction of the research problem requires different pedagogic strategies. Methodology was based on the research-action approach. Results confi rm that inter-chair integration is a key factor to transform university tasks and an alternative to encourage and develop scientifi c research helping to improve and transform society as one of the objectives on the Catholic University of Cordoba. At the same time, it is becoming a strategy for agreement, consensus, innovation and investigation, consistent with the institutional mission.

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Author Biographies

  • M. I. Calneggia, Universidad Católica de Córdoba

    Mgter. En Investigación Educativa (Mención socioantropológica). Profesora Titular UCC. Directora del Posgrado UPC.

  • MS Lucchese, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
    Dra en Ciencias de la Salud. Prof. FCM-UNC. Prof UCC.
  • A. C. Di Francesco, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba

    Lic. en Ciencias de la Educación. Prof. UCC

  • A. Arnelotto, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
    Prof. en Historia y Lic. en Ciencias de la Educación. Prof. UCC y Prof UPC
  • D. Benítez, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

    Prof y Lic. en Ciencias de la Educación.

  • M. Bono, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

    Prof y Lic. en Ciencias de la Educación

  • C. Díaz, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

    Prof y Lic. en Ciencias de la Educación

  • A. R. Fernández, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Escuela de Salud Pública y Ambiente.
    Doctora en Medicina y Cirugía. Esc. de S. Pública, Fac. de Cs. Méd., UNC

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Published

2015-08-12

Issue

Section

Scientific Articles

How to Cite

1.
HEALTH PROFESSIONALS AND TEACHER TRAINING: INTEGRATED SYLLABUS PROPOSAL. Rev. Salud Pública (Córdoba) [Internet]. 2015 Aug. 12 [cited 2024 Nov. 26];19(2):24-33. Available from: https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/RSD/article/view/11937

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