Hans Christian Ørsted’s Needle
Translation of his first two articles on electromagnetism.
Keywords:
electricity, magntism, electromagnetism, Hans Christian ØrstedAbstract
The present writing gives an overview of electricity and magnetism at the end of the 18th century and at the beginning of the 19th century, a context in which there is the invention of the battery by Alessandro Volta, and the development of the experience of the needle by Hans Christian Ørsted, both fundamental facts in the channeling of experimental practices and in the constitution of the theoretical bodies of the sciences. In this way, the two texts written by the danish scientist in the year 1820 (one translated from Latin to English), which were published by the journal Annals of Philosophy, are presented. They first detail the experience that took place and some of the ideas that Oersted established to give meaning to the observed phenomenon. Subsequently, new experiments are established within the framework of what he assumed as electromagnetism.
References
Andrade, R. (2001). Romagnosi and Volta’s Pile: Early difficulties in the interpretation of voltaic electricity. En F. Bevilacqua & L. Fregonese (Ed.), Nuova Voltiana: Studies on Volta and his times 3 (pp. 81–102). Pavía; Milán: Ulrico Hoepli Editore.
Bachelard, G. (1978). El Racionalismo aplicado. Buenos Aires: Paidos.
Berkson, W. (1981). Las teorías de los campos de fuerza: Desde Faraday hasta Einstein. Madrid: Alianza Editorial.
Brain, R., Cohen, R., & Knudsen, O. (2007). Hans Christian Ørsted and the Romantic Legacy in Science: Ideas, Disciplines, Practices. New York: Springer.
Faraday, M. (1821). Historical Sketch of Electromagnetism. Annals of Philosophy, 2(3), 195–199.
Jackson, A., Jelved, A. & Knudsen, O. (Eds). (1998). Selected scientific Works of Hans Christian Orsted. New Jersey: Princeton University Press.
Kuhn, T. (2004). La estructura de las revoluciones científicas. México: Fondo de Cultura Económica. (Obra original de 1962)
Matthews, M. (1994). Historia, filosofía y enseñanza de las ciencias: la aproximación actual. Enseñanza de las ciencias, 12 (2), 255–277.
Millikan, R. (1944). Electrones (+ y -), protones, fotones, neutrones y rayos cósmicos. Buenos Aires-México: Editorial Espasa-Calpe Argentina S.A.
Ørsted, H. (1820). Experiments on the effect of a current of electricity on the magnetic needle. Annals of Philosophy, 16, 273–276.
Ørsted, H. (1820). New electromagnetic experiments. Annals of Philosophy, 16, 375-377.
Rodríguez, L., & Romero, A. (1999). La construcción de la historicidad de las ciencias y la transformación de las prácticas pedagógicas. Física y Cultura: Cuadernos sobre historia y enseñanza de las ciencias, 6, 3–16.
Romero, A. (2013). La experimentación como potenciadora de reflexiones sobre la naturaleza de las ciencias. En M. Ayala, J. Malagón, & S. Sandoval (Eds.), Construcción de fenomenologías y procesos de formalización: un sentido para la enseñanza de las ciencias (pp. 37–54). Bogotá, Colombia: Universidad Pedagógica Nacional.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Rodrigo Andrés Bautista Rincón (Traductor)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
En todos los lugares donde aplique, esta obra está bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0 .
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra, siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo digital institucional o publicarla en un volumen monográfico), siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos digitales institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío.
- Las licencias de las imágenes de terceros incluidas en los artículos pueden estar sujetas a otros términos; los autores/as son responsables de asegurar la veracidad de su origen, la información de la fuente original provista y su permiso de reproducción en esta publicación, que puede ser exclusivo.