ARCU-SUR. El caso de Uruguay
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v9.n1.27596Abstract
Este artículo presenta el caso de Uruguay, en el Sistema de Acreditación de Carreras Universitarias para el Reconocimiento Regional de la Calidad Académica de las Respectivas Titulaciones en el MERCOSUR y Estados Asociados, el ARCU-SUR. Se expone su desarrollo enmarcado en las políticas de aseguramiento de la calidad y los procesos de internacionalización e integración regional. Se relevan los antecedentes, las distintas instancias de evaluación del sistema tanto a nivel regional como nacional y su impacto académico e institucional. El ARCU-SUR ha logrado una adhesión significativa de las carreras de grado del Sistema de Educación Superior de Uruguay. Siendo la única instancia de evaluación y acreditación en el país, ha dado un impulso significativo a la necesidad y posibilidad de crear una Agencia Nacional de Acreditación, a la elevación de la calidad de los procesos y al desarrollo de la cultura de la evaluación y acreditación en nuestro país.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).