Recognition and valuation of native flora and avifauna in secondary students. The problematics of the exotics species: Experience and activities development
Main Article Content
Abstract
The Horco Molle Experimental Reserve carries out tasks of environmental education about the protection and conservation of species and ecosystems in danger. These tasks include educational workshops about native fl ora and avifauna aimed at secondary school students. However, there was no data about the students? previous knowledge. During the year 2008, questionnaires aimed at 540 students were carried out in order to inquire into said knowledge. Even though most of the students did not know about the species of native trees, they showed a high level of knowledge regarding native birds. The obtained answers showed the necessity of developing policies with practical and existential character in the long run.
Article Details
How to Cite
Recognition and valuation of native flora and avifauna in secondary students. The problematics of the exotics species: Experience and activities development. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 52-56). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22302
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Recognition and valuation of native flora and avifauna in secondary students. The problematics of the exotics species: Experience and activities development. (2010). Journal of Biology Education, 13(2), (pp. 52-56). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v13.n2.22302