Contributions of embodied cognition and positive psychology to the care of our environment in environmental education
Main Article Content
Abstract
In this article we propose that environmental education could be enriched by contributions from the theoretical framework of embodied cognition (e.g. Varela et al. 1992) and positive psychology (Seligman, 2003; Seligman et al., 2009). This could promote ways of connecting with our own experience as well as with that of others. These theoretical frameworks favour the development of tools that enhance empathic concern and altruism, while recognizing the value of different life histories, and viewpoints We suggest that a positive approach to life could contribute to our finding other ways of protecting and looking after our environment. This could allow a greater appreciation of diversity, encouraging greater awareness of our world, thus leading to a more caring and far reaching action.
Article Details
How to Cite
Contributions of embodied cognition and positive psychology to the care of our environment in environmental education. (2011). Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 5-9). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22318
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Contributions of embodied cognition and positive psychology to the care of our environment in environmental education. (2011). Journal of Biology Education, 14(1), (pp. 5-9). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n1.22318