Reflections about a didactic proposal on Maternal-Infant Nutrition and Nourishment within a non-formal educational context
Main Article Content
Abstract
This article outlines the main ideas of an educational project created and developed in a non-formal educational learning field, from a participatory qualitative and quantitative diagnosis of the situational context in this population case study and its educational character issues. The topics to develop were Maternal-Infant Nutrition and Nourishment, aimed to women and mothers who attend to a Primary Health-Care Center. The general aim was to promote healthy eating practices and consider these persons’ iss ues, relating them to their habits, customs and beliefs on Nourishment.
Article Details
How to Cite
Reflections about a didactic proposal on Maternal-Infant Nutrition and Nourishment within a non-formal educational context. (2014). Journal of Biology Education, 17(1), (pp. 135-144). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22422
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Reflections about a didactic proposal on Maternal-Infant Nutrition and Nourishment within a non-formal educational context. (2014). Journal of Biology Education, 17(1), (pp. 135-144). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22422