What Women Have “between their legs”. Mental Representations of the Structures of the Female External Genitalia - Vulva and Vagina - and the Cultural Implications within Higher Education Female Students
Main Article Content
Abstract
In this article, we present and analyze a teaching workshop proposal in which a series of detailed drawings of vulvas is used as a problem question resource. The main purpose is to reveal or make explicit the mental models or representations of vulva and vagina genital structures and the cultural implications within 3rd grade female students in Initial Teaching Training Course. Such purpose is based on the necessity for experiential learning places that allow students to reflect and review their own ways of thinking, feeling and living their own bodies, as essential experience for the honest implementation of curriculum guidelines in Comprehensive Sexuality Education (CSE).
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).