From Discourse to Classroom Practice: Images of Science by Biology Teachers
Main Article Content
Abstract
Our work focuses on the possible coexistence, among some teachers, of at leasttwo opposing images of science. We recognize two: one, a declarative democratic imageconnected to epistemological positions with contextual view points, and another one, animage that lies beneath the practices of those teachers (referred as ‘enactive image’),which appears as a deficit welfare view, more related to empirical and positivist ideas. Webelieve that this kind of deficit image constitutes a genuine obstacle for science education,especially when intended to youngsters from socially disadvantaged contexts. Instancesof initial and recurrent training from the Nature of Science Training Course, would helpteachers overcome this deficit view.
Article Details
How to Cite
From Discourse to Classroom Practice: Images of Science by Biology Teachers. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp.11-19). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22467
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
From Discourse to Classroom Practice: Images of Science by Biology Teachers. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp.11-19). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22467