Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics

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ANDREA del Carmen BURGOS
Luis Fernando DIAZ

Abstract

Teaching practice is a context in which professors praxis should contribute tothe construction of the teacher’s role among the trainees, encouraging them to make acritical-theoretical reflection on their classroom work. With the aim of achieving a gradualtransformation from student into a researcher and innovator of his/her own practices,considering a meta-evaluation of the Subject “Practice Teaching III” (from the BiologyTeacher Training Program), we present a rubric of classroom integration, whose potentialsare reflected upon in the self-regulated learning process of training students.

Article Details

How to Cite
Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 67-75). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22472
Section
Experiencias Educativas
Author Biographies

ANDREA del Carmen BURGOS, Univesidad Nacional de Córdoba

Profesora y bióloga recibida en la U.N.C. Realizando la tesis para Magister en la enseñanza de las ciencias naturales por la Universidad del ComahueProfesora de Didáctica y Practicas del profesorado de primaria del IPES (Instituto Provincial de Educación Superior)del 96 y continúoProfesora de Prácticas del profesorado de biología nivel secundario del ISES (Instituto Superior de Enseñanza Salesiana)del 2003 y continúoProfesora adjunta de cátedra de zoología de la UNPA  del 1998 al 2001Capacitadora provincial de Santa Cruz del area Ciencias Naturales del 2000 al 2001

Luis Fernando DIAZ, Universidad Catolica de Salta

Profesor en Ciencias Físicas y Matemáticas.Profesor dell 2001 al 2004 en Instituto Provincial de Educación Superior Río Gallegos (IPES)Profesor de Física en Secundario Nº 10 del 2004 y continúa.

How to Cite

Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 67-75). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22472