Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics
Main Article Content
Abstract
Teaching practice is a context in which professors praxis should contribute tothe construction of the teacher’s role among the trainees, encouraging them to make acritical-theoretical reflection on their classroom work. With the aim of achieving a gradualtransformation from student into a researcher and innovator of his/her own practices,considering a meta-evaluation of the Subject “Practice Teaching III” (from the BiologyTeacher Training Program), we present a rubric of classroom integration, whose potentialsare reflected upon in the self-regulated learning process of training students.
Article Details
How to Cite
Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 67-75). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22472
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Meta-Evaluation of Classroom Integration in Teaching Practice Using Rubrics. (2015). Journal of Biology Education, 18(2), (pp. 67-75). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n2.22472